مبلمان راحتی

نکاتی کلیدی در انتخاب ، خرید و تعمیر مبلمان راحتی

مبلمان راحتی

نکاتی کلیدی در انتخاب ، خرید و تعمیر مبلمان راحتی

دلایل تعمیر صندلی

در این مقاله می خواهیم تا مواردی را نام ببریم که مشخص می کند صندلی شما نیاز به تعمیر دارد.

1.خرابی چرخ های صندلی:یکی از روش های تعمیر مبل صندلی تعویض قطعه ی فرسوده است.بهترین روش برای تعمیر صندلی تعویض قطعات صندلی می باشد.در این مورد نیز می توان از چرخ های نو استفاده کرد. 

ادامه مطلب ...

اصول چیدمان مبلمان منزل

امروزه با کسترش روز افزون شهر نشینی و استفاده از انواع مبلمان منزل می توان گفت مبلمان جزء جدایی نا پذیری از وسایل و اسباب و اثاثیه منزل به شمار می رود اما با ید توجه داشت که از گذشته تا کنون استفاده از مبلمان منزل و با توجه به کارایی ان باید نکاتی را چیدمان مبلمان منزل به کار برد تا در تا بتوان بهترین کارایی و عملکرد را با توجه به ویژگی های ان بهره برد در مقاله زیر مهمترین نکات در نحوه چیدمان مبلمان منزل قرار گرفته است.  ادامه مطلب ...

گرما دشمن چوب

در زمستان شوفاژها و بخاری‌ها گرمای مطبوعی به خانه می‌دهند، اما دشمن وسایل چوبی هستند. از آنها بدتر، تهویه‌ها هستند که هم درجه حرارت را تغییر می‌دهند و هم هوا را خشک می‌کنند.

اگر به وسایل چوبی به موقع رسیدگی نکنید، بعد از مدتی شبیه به کندوی زنبور عسل می‌شوند. پس احتیاج به قوای کمکی دارد تا سالم بماند.

به این ترتیب چوب‌هایی که ممکن است در شرایط طبیعی قرن‌ها دوام بیاورند در مدت نسبتاً کوتاهی آسیب می‌بینند و اگر به آنها رسیدگی نشود غیرقابل استفاده می‌شوند. 

نحوه مراقبت از چوب

برای پیشگیری از صدمه دیدن چوب بهتر است تعمیر مبل درجه حرارت محیط را کم‌کم اضافه کنید تا ظرف یک هفته به تدریج به درجه مطلوب برسد.

مهم‌تر اینکه رطوبت محیط را زیاد کنید، به این شکل که یک ظرف آب جوش روی رادیاتور یا بخاری بگذارید تا بخار آن در فضا پراکنده شود و هوا را مرطوب کند.

با یک رطوبت‌سنج می‌توانید رطوبت محیط را اندازه‌ بگیرید. اگر بین 50 تا 65 درصد باشد خیلی خوب است. اگر برای گرم کردن خانه از رادیاتورهای برقی یا بخاری‌های گازی و یا بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنید، باید آنها را طوری قرار بدهید که اثاثیه چوبی مستقیماً در معرض حرارت قرار نگیرند. در ضمن وسایل چوبی را نباید نزدیک به در یا پنجره‌ای که مرتب باز و بسته می‌شود قرار بدهید.

انواع چوب در تولید مبل کلاسیک

با توجه به اینکه کیفیت یک مبل کلاسیک به نوع چوب وکلاف کار بستگی دارد,بنابراین باید در انتخاب مبل کلاسیک دقت بیشتری به نوع چوب بکار رفته در اسکلت یا کلاف کار داشته باشید.زیرا اگر مبل کلاسیک شما از کلافی بی کیفیت ساخته شده باشد به مرورزمان مبل شما به صدا افتاده و حتی تعمیر مبلمان هم باعث بهبود کیفیت آنها نخواهد شد و باعث نارضایتی شما از خریدتان می شود.از آنجایی که درمبلمان کلاسیک قسمت اصلی و بدنه کار از چوب تهیه می شود کیفیت چوب به کار رفته بسیار مهم واساسی می باشد.چوبی که در اسکلت یک مبل به کار می رود اکثرا چوب درخت گردوست زیرا چوب محکمی است وحشرات چوب خوار کمتر آنرا می خورند,زیرا گردو چوب تلخی دارد.  ادامه مطلب ...